Wady i zalety opon asymetrycznych i kierunkowych.

Każda opona, która ma innego konstruktora, ma także inne priorytety i od nich zależy też jakie cechy będą miały opony i jakie będą miały zalety. Wiadomym jest fakt, że nie ma czegoś takiego jak idealne opony, ponieważ nie da się poprawić wszystkich osiągów. Każda nowoczesna opona kierunkowa i asymetryczna ma swoje zalety, a najczęściej spotykanymi są tworzenie konstrukcji opony w oparciu o symulacje komputerowe, które pozwalają na dokładne sprawdzenie każdego aspektu opony, bardzo zaawansowane technologie komputerowe, większa odporność na zjawisko akwaplanacji i tym samym bez pogarszania pozostałych właściwości jezdnych i wzrostu hałasu, poprawa właściwości jezdnych bez obniżania skuteczności odprowadzania wody, obniżenie poziomu hałasu bez pogarszania prowadzenia i bez zmniejszania odporności na akwaplanację, dodatkową zaletą tych opon jest fakt, że dzięki układowi klocków na bieżniku ich zużycie jest znacznie wolniejsze. Wadami jakie mają opony kierunkowe i asymetryczne to przede wszystkim wysoka cena, mniejsza odporność na zjawisko ząbkowania w przypadku opon kierunkowych, jeżeli zajdzie potrzeba użycia koła zapasowego może dojść do sytuacji, że będzie ono pracować w złą stronę i jest to w przypadku opon kierunkowych a prawdopodobieństwo wystąpienia tego zjawiska wynosi 50%, dodatkowo wadą tych opon jest także fakt, że w samochodach, które mają napęd na cztery koła dochodzi do komplikacji w krzyżowym przekładaniu kół ponieważ, nie uda się to bez przełożenia opon na felgach jest to zalecane co 1015 tysięcy km.