Pomiar ciśnienia

Jest to coś, co najlepiej wpisać sobie w kalendarz lub ustawić sobie przypominajkę w telefonie lub komputerze. Cotygodniowe lub codwutygodniowe kontrole ciśnienia opon są absolutnie konieczne, jeżeli mamy się czuć na drodze bezpiecznie i pewnie. Nie tylko pozwala nam to ekonomicznie dostosować ciśnienie do warunków i sprawić, że ogumienie będzie się mniej zużywać, a auto będzie mniej palić, ale jeszcze dodatkowo sprawia, że na bieżąco wychwytujemy uszkodzenia opon. Jeśli bowiem z jednej z nich szybciej niż z innych ucieka powietrze, to o czymś to świadczy może to być problem z wentylem, uszkodzenie mechaniczne itp. Cokolwiek by to było, lepiej to wykryć wcześniej niż później. Niektórzy sprawdzają ciśnienie raz na miesiąc jest to raczej rzadko, ale powiedzmy, że jeszcze w granicach normy. Na pewno przed jakąś szczególnie długą podróżą trzeba pojechać na stację benzynową czy do punktu wulkanizacji opon i dokonać pomiaru oraz uzupełnić niedobory powietrza. Można mierzyć ciśnienie na ciepło lub na zimno, przy czym ta druga metoda jest właściwa, a druga ma zastosowanie doraźne i awaryjne, gdy nie można zastosować kontroli na zimno. Nie należy oceniać ciśnienia „na oko”, bo taki pomiar będzie niedokładny. Producent na pewno określił, jakie ciśnienie jest odpowiednie. Porównujemy z nim aktualne ciśnienie i w razie kontroli na ciepło dodajemy 0,3 bara, żeby pomiar nie był przekłamany. Musimy też zastanowić się, czy nie będziemy potrzebowali nietypowego ciśnienia, np. w sytuacji, gdy wyruszamy na wycieczkę z przyczepą kempingową.