Opony dętkowe, bezdętkowe i runflat.

Ze względu na wewnętrzną budowę opon wyróżniamy opony dętkowe, bezdętkowe i tak zwane runflat. Opona dętkowa, jest oponą, w której jak sama nazwa wskazuje znajduje się dętka i jest ona odpowiedzialna za utrzymanie odpowiedniego ciśnienia w oponie, dodatkowo wiedzieć trzeba, że oznakowanie opony dętkowej to TT czyli z angielskiego Tube Type. Kolejną oponą jest opona bezdętkowa, która ma mniejszy staż niż opona dętkowa i w niej odpowiedzialną za utrzymanie odpowiedniego ciśnienia w oponie jest właśnie sama opona. Dzięki odpowiednio wzmocnionej stopce zapewniona jest szczelność pomiędzy oponą a obręczą. Zaletami opony bezdętkowej w porównaniu do opony dętkowej są: obniżone zużycie opony o 1025%, zmniejszone ryzyko nagłego spadku ciśnienia w trakcie jazdy oraz to że w momencie kiedy dojdzie do sytuacji kiedy opona się przebije to spadek ciśnienia w jej wnętrzu nie jest nagły. Wadą natomiast jest fakt, że po montażu na feldze potrzebna jest wydaja sprężarka by opona wskoczyła na obręcz. Oznaczeniem dla opony bezdętkowej są litery TL czyli z języka angielskiego Tubeless. Ze względu na wewnętrzną budowę rozróżnia się także oponę runflat czyli taką, której technologia pozwala na jazdę z przebitą oponą na dystansie nieprzekraczającym 80 km i z prędkością nieprzekraczająca 80 km/h. Opony te po przebiciu i nagłym spadku ciśnienia nie uginają się tak jak w zwykłej oponie i nie ulegają odkształceniu ponieważ, mają bardziej wzmocnione boki i nadal zachowują swoją elastyczność co z kolei pozwala na dalsze kontynuowanie jazdy. Ten rodzaj opon ma swoje wady. Podstawowymi są mniejszy komfort w czasie jazdy i wyższe opory toczenia.